Friday, December 3, 2010

A story...

"jom jumpa?" sms daripada Hafiz.
"seganlah... ada apa nak cakap? ckp kat cni jelah" balas Muaz.
"jom laa... x best ckp kat cni. maksud sebenar x smpai" Hafiz.
"ok, bila? katne?" balas Muaz ringkas.
"mlm ni, kat mcd tampoi, kol 830 eh? boleh? sy pakai baju belang hitam" Hafiz.
"ok, jmp nnt" Muaz.

..........
orang keluar masuk di McDonalds Tampoi. Hati Muaz berdebar hendak berjumpa dengan Hafiz. Blind date yang pertama. Muaz memang sudah yakin dan pasti tentang seksualitinya. Ya, dia seorang homoseksual.
"mana laa Hafiz ni" getus hati Muaz.

...45 minit berlalu...

"ko yg pakai baju kelabu tu ke?" tiba-tiba sms daripada Hafiz membantut lamunan Muaz.
"ye wak, awk kat mana? saya dah lama tunggu.." balas Muaz.
"ko tunggu ctu kejap, aku dtg" Hafiz.

..........
"ko lelaki? kenapa kau tak cakap ko ni lelaki? Dah lah gemuk, hitam pulak tu. Eee... ada hati! Jijiklah aku tengok orang macam kau ni! Ko ni mesti busuk kan?! Dah lah aku loya lah tengok kau! Jangan contact aku lagi!" tengking Hafiz kepada Muaz di dalam McDonalds.

Ada pengunjung yang berbisik-bisik sambil tersenyum sinis melihat Muaz terkulat-kulat mengemas laptopnya sambil air mata berjujuran.

"bukan kah Hafiz tau aku lelaki? dia mengaku yang dia suka lelaki... kenapa tiba-tiba dia berubah?" gumam Muaz.

Sedang Muaz berjalan, terdengar suara yang berkata, "budak gemuk tu gay!" di sambut dengan hilai tawa teman-teman semeja. Muaz menebalkan muka keluar daripada McDonalds terus menuju ke Danga Bay. Meratapi nasib dirinya.

"pada siapa harus aku adu? mak? ayah? mereka tak akan dapat terima. Aku taknak lukakan hati mereka. Sungguh terasa pedih dalam hati ni. Aku tak sanggup tanggung seorang" rintihan Muaz tatkala merenung jauh ke Kota Singa.

No comments:

Post a Comment